fredag den 12. april 2013

Mode - reklame



Afsender: Calvin Klein
modtager: Mest mænd - også lidt til damer, hvis de vil have sådan en mand køber de også produktet
Reklamegenre: forbrugs reklame
Reklametype: Produkts orienteret med en lille snært modtagerorienteret
Indhold: En "lækker" mand iført et par Calvin Klein underbukser
Emne: Calvin Klein Body collection

Det gyldne snit bruges til at sætte manden i fokus - Teksten står i forgrunden (skærer ind over manden)  Manden i mellemgrunde og en bagrund med patina (gammel og slidt look), som gør den bliver meget simpel og fokus kommer på manden - teksten står vandret med en læseretning fra venstre til højre, skaber ro og stabilitet i billedet.

Normalperspektiv - man skal føle sig ligeværdig med manden (kan blive som ham).

Der er lagt skygger ind, og det ses at lyset kommer oppe fra højre side, da skyggen ses på mandens venstre side. Lyset skal forestille at være naturligt.

Billedet er i grå toner, med underbukesrne og teksten i sort. Det sætter fokus på det centrale i billedet, som er underbukserne og giver et mere stilrent look til manden.

Billedet påstår at du ser bedre ud med Calvin Kleins underbukser. Derfor bruges en måske ikke normalt udseende mand, men en lidt mere attraktiv model.

Reklamen indeholder Calvin Kleins eget logo, med navnet på collectionen nedenunder "body".

Teksten er meget neutral og har ingen argumentation og appelere intet, men præsentere bare mærket og colelctionen som der bliver reklameret for.

---------------------------------------------------------------------

Denne reklame er i sær typisk inden for modeverdens undertøjsreklamer. Da reklamen indeholder en attraktiv model som bærer et produkt fra et mærke, og posere på billedet. De fleste modereklamer vil gerne lokke modtageren med på budskabet om at du bliver ligesom modellen på billedet.
Mærke og collection bliver for det meste præsenteret på reklamerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar