
På billedet ses en kvinde der slikker skummet af cult shakeren, da den er blevet "shaket" så meget at det har skabt en "satisfaction". Cult shakeren betegner mandens lem som damen slikke ren. På billedet står der et reklame slogan for cult shaker, og i bunden er deres hjemmeside skrevet. Sex branding blev brugt første gang i 1911.
På billedet ses en reklame for Pepsi, som benytter sig af at stille to meget ens produkter op imod hinanden. Pepsi benytter sig af vores associationer omkring den røde dåse med den hvide stribe, da vi ikke er et sekund i tvivl om at det er Coca Cola der hentydes til, men uden at Pepsi gør noget forkert. I denne reklame sætter de altså et andet lignende produkt i dårligt lys, for at fremhæve deres eget.
Pepsi anvender også kendte mennesker til at sælge deres produkt, hvilket får folk til at identificere sig med kendisen. Denne form for branding blev først anvendt i 1905. I dette tilfælde er det en reklame fra 2012 med Beyonce der har en hel indkøbskurv fyldt med pepsi colaer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar